Aquest curs presenta els algoritmes i tècniques necessàries per desenvolupar i desplegar aplicacions de realitat virtual i realitat augmentada. El curs cobrirà VR i maquinari AR, visió estereoscòpica, VR AR i el desenvolupament de programari, interfícies d'usuari 3D i presència.
Professorat
Responsable
Nuria Pelechano Gomez (
)
Altres
Carlos Andujar Gran (
)
Marta Fairen Gonzalez (
)
Hores setmanals
Teoria
3
Problemes
0
Laboratori
1
Aprenentatge dirigit
0.15
Aprenentatge autònom
7.4
Competències
Competències Tècniques de cada especialitat
Gràfics i realitat virtual
CEE1.2 - Capacitat de comprendre i saber aplicar les tecnologies actuals i les que en el futur es facin servir per a l'avaluació, implementació i explotació d'entorns de realitat virtual i/o augmentada, i d'interfícies d'usuari 3D basades en dispositius d'interacció natural.
Competències Tècniques Generals
Genèriques
CG1 - Capacitat per aplicar el mètode científic en l'estudi i anàlisi de fenòmens i sistemes en qualsevol àmbit de la Informàtica, així com en la concepció, disseny i implantació de solucions informàtiques innovadores i originals.
Competències Transversals
Raonament
CTR6 - Capacitat de raonament crític, lògic i matemàtic. Capacitat de resoldre problemes en la seva àrea d'estudi. Capacitat d'abstracció: capacitat de crear i utilitzar models que reflecteixin situacions reals. Capacitat de dissenyar i realitzar experiments senzills, i analitzar-ne i interpretar-ne els resultats. Capacitat d'anàlisi, de síntesi i d'avaluació.
Objectius
Understand the elements, architecture, input and output devices of virtual and augmented reality systems.
Competències relacionades:
CEE1.2,
Be able to develop and evaluate 3D interactive applications involving stereoscopic output, virtual reality hardware and 3D user interfaces.
Competències relacionades:
CG1,
CEE1.2,
CTR6,
Continguts
Sistemes de RV
RV com a disciplina. Elements bàsics d'un sistema de realitat virtual. Arquitectura dels sistemes de realitat virtual.
Stereoscopic Vision
Fundamentals of the human visual system. Depth cues. Stereopsis. Retinal disparity and parallax. Synthesis of stereo pairs. Pipeline for stereo images.
Haptic rendering
Haptic sense. Haptic devices. Algorithms for haptic rendering
VR software development
Challenges in VR software development. Windowing, viewing, input/output and networking issues. Master/slave and Client/server architectures. Cluster rendering. VR Juggler and XVR. Game Engines and available sdk to develop VR applications for different hardware (HTC VIVE, Oculus, Google VR).
AR software development
AR software. Camera parameters and camera calibration. Marker-based augmented reality. Pattern recognition. AR Toolkit
3D user interfaces
Why 3D user interfaces. Major user tasks in VE. Interaction techniques for selection, manipulation and navigation. 3DUI evaluation.
Presence
Presence: concept, definition, measurement and applications.
Activitats
ActivitatActe avaluatiu
VR project
Development of a programing project using a game engine and google VR software to run it on a smarphone inside a head set. Objectius:2 Continguts:
The course is based on weekly theory classes explaining the course concepts, techniques and algorithms.
The students will have to complete weekly assignments. The assigments require the student to read and analyse a few papers about the course topics and to answer questions or solve problems on the subject.
The students will have to complete a programming project involving the development of a moderate-complexity VR or AR application.
The course assumes advanced knowledge of the C++ language and OpenGL and GLSL APIs.
Mètode d'avaluació
The course assessment is based on three types of activities:
- 3 Programming project ( P1, P2, P3)
- Final exam ( F )
- Presentation ( Pr )
The course assumes advanced C++ and or C# programming skills, as well as computer graphics knowledge (OpenGL and GLSL knowledge required).
Also convenient to be familiar with Unity.